life is like acting on the stage spontaneously. role play as ourselves IS the greatest challenge ever. trust yourself and follow your instinct. play the role happily and full of confident. defence your rights thus what is YOURS, will remains YOURS. LIVE LIFE TO THE FULLEST!

Followers

December 3, 2010

december = mine


december dtg lagi dgn senyuman memerli *sila baca ala2 rhytm iklan tOra. tq

haaado.. opss! x jadi nak mengeluh. aku tak mahu memulakan semangat disember dengan keluhan panjang tak berlagu. :D

disember dah muncul bermakna, 2010 bakal melabuhkan tirai. bermakna, umur pon akn bertambah lg setahun. (fuyOOOO!!! gua bakal menjadi budak 19tahun. haha. x percaya seyhh )
permulaan bulan 12 juga, bermakna aku akan masuk fasa ke-2 bagi pengajian aku dalam asasi sains. harap2 smgt nk masuk sem baru (mcm biasa larhh : nak blaja rajin2, no last minit punya kerja, antar assignment, score dalam exam even simple quiz & segala perkara yg positive shj tauuu) akan kekal hingga ke garisan penamat iatu pada hujung bulan april nanti.

aku tahu, sem 2 bakal memberi cabaran yg lebih hebat memandangkan aku akan bertapak kt srwk selama 5 bulan tanpa ada peluang untuk pulang ke semenanjung. yang plg best, aku dah usha sekali imbas chapter nk blaja next sem, mmg terangkatt. ada umphhh! (haha. mmg kena fokus la oyhh. tidak mahu tragedi sem 1 berulang. study last minit, habuk pon tarakkk )

aku buka cerita pasal tragedi sem 1, aku pon x pasti tragedi apa yg menimpa. tp, mmg ad cerita x best r tyme sem 1 lebih2 lagi kalau nk cerita pasal result. aku mmg dah redha apa yg bakal aku lalui isnin depan berjumpa sendiri dgn dekan dan kutip result aku. (fuhh. mmg saspen habess r sbb siap kena amik nombor queue nak jumpa dekan. style macam nk berusrusan dkt bank or any govt deparment larhh. hoho) gua mmg x harap 4 rata. sbb gua tau usaha gua x layak hndak dibandingkan dengan dia yg dapat 4 rata. (jengjeng! aku dah tau sapa yg dapat 4#. well, bnda hebat mcm neyhh mmg cpt tersebar owhhh) gua nak target tinggi2 pon gua tak berani takut gua kuciwa. tapi, gua tetap target tinggi2 sebab gua percaya it will motivates me to grab what i aimed. gua pegang kata2 neyh :

"terbanglah setinggi langit, kalau jatuh kita masih berada di puncak gunung tertinggi"

lebih kurang begitu larhh. aku tak ingat pepatah yg sebenarnya. tapi, aku mmg faham benor mksd yg tersirat. aku tahu aku mmg suka berangan macam mat jenin tapi aku tetap suka berangan over2. tak kisah larhh org fikir yang negatif pasal aku, yg penting aku gembira dan dapat kekalkan aura positif dalam diri aku neyhh. (cool mann! :D haha. live life to the fullest, dude! )

p/s : enough cakap belakang pasal my 'nightmare wannabe a.k.a result', aku hanya berharap dapat kuat hadapi segala kemungkinan yang bakal berlaku.

p/s : gua sedihh bangatt sihhh... gua punya lappy mmg dh nazak habis. gua xnak cari pengganti. syg bangat sama kamuu sihhh. sobsob :'| (no tears on eyes but heart dOes)




No comments:

Post a Comment