life is like acting on the stage spontaneously. role play as ourselves IS the greatest challenge ever. trust yourself and follow your instinct. play the role happily and full of confident. defence your rights thus what is YOURS, will remains YOURS. LIVE LIFE TO THE FULLEST!

Followers

February 27, 2010

pukul 4 pg

aku sj je nk menaip sesuatu smbil menunggu mata ini mnjadi layu dgn sendirinya..

i'm not at the usual place that i always online.. i was online in the cOld hotel roOm no 308 of suria city hOtel, jb.. the surrOnding was completely in silence.. no sounds could be heard as everybody had closed their eyes and created their dream.. seriously, i want to sleep too but i don't have place to lay my body even for a secOnd.. the bed in this room is tOO crOwded like others rOom.. (i'm on the family vacation which we booked 11 rOom for all the family members.. i have a very,very,very,very,very big family.. honestly, i still dOn't know some of their name.. sucks, right?)

i had yawning for several time.. All of my body systems really need a rest.. but like i've just said, i dOn't have place to sleep.. (nk menyempit utk baring pon x lepas) I still don't find the perfect pOrt to lay my back.. hmm.. i'm envy tOwards them whO got their sleep right now.. they sleep like a log in the cOld of air-cond.. i heard many of snOoring rhythm..

smbil nk menunggu subuh yg tngal lg beberapa jam lg, aku rasa terpanggil lak nk cerita perasaan aku skrg.. aku rasa sungguh sedih aku diperlakukan sebegini.. aku rasa amat kasihan kpd ayah aku.. sejujurnya, ayh aku yg menanggung segala perbelanjaan family trip ini.. mereka yg lain hny dtg utk memeriahkn lg suasana.. ayah aku dh mnmpah 10 bilik utk kesemua ahli keluarga yg tersayang ini tetapi mereka terpaksa menambah lg sebuah bilik (aku x rasa perkataan "terpaksa menambah' patut digunakn kerana hakikatnya tidak ada bilik yg patut ditambah jika semua tahu menghargai dan bersyukur..)

bygkn, drpd asal 10 bilik yg ditempah, famili aku hny amik sebuah bilik.. family aku ada 8 org dan spatutnya menempah 2 buah bilik memndgkan kmi sudh meningkat dewasa.. tp, ayh aku still tmpah satu bilik utk ktorg satu famili sebab ayh aku mmg seorg yg amat jimat.. aku pon x ksah sgt lar sbb aku fhm perangai ayh aku.. ktorg sanggup nk berhimpit 8 org didalm satu bilik hotel yg hny bertaraf 3 bntg.. x ksah pon.. tp, dorg lak yg lebih2.. klu boleyh, nk sume org dpt tido ats katil.. kna r brigat, yg support financial pon dok berhimpit dgn anak2 leyh jer tdO tdo kt lntai beralaskan selimut.. aku rasa sedih sgt.. kesian kt ayh aku.. nseb bek aku x meleleh..

tp, nk wat cmne.. trima je ler.. aku mmg ske ble femly gather ramai2.. tu je ler mslh nyer.. sume nk idop sng.. ayh aku yg kna bersusah.. (ya Allah! aku redha dgn segala ketentuanmu.. engkau berilah kekuatn kpd ayh ku dan engkau ikhlaskanlah hati nya dlm melaksanakn apa jua urusan.. engkau sentiasa lah membuka pintu rezeki yg halal kepadanya dan permurahkanlah rezeki kpd ayahku.. engaku tabahkanlah hatinya ya Allah.. jgn lah engaku mnjdkan nikmat2 yg Engkau kurniakn punca kami lalai dri mensyukurinya.. engaku bimbing lah kami ke jalan yg diredhaimu.. sesunguhnya kapadamu jualah tmpat kmi memohon petunjuk dan pertolongan.. aminn..)

aku rasa lega sedikit skrg dpt lepas kt blog.. tp, aku hrp segalanya akn brjalan dgn lancar.. aku rasa sungguh gembira bila dpt berkumpul satu keluarga.. harap kebahagiaan kekeluargaan akan terus mekar harum mewangi dan lebih kukuh..

p/s; sesape yg terasa, patik mnta maaf sgt2.. hny ingin melepaskan perasaan di hati.. in other wOrds, trying to be hOnest..
____________________________________________________________________


ok larh.. nk tukar mood plak.. dlm kesedihan yg aku simpan dlm ati, aku masih memancarkan raut wajah yg gembira.. aku sbnrnya baru selesai menonton sebuah cerita dari indonesia yg bertajuk wanita berkalang serban dgn sepupu-sepupu perempuan aku.. (best dOwh layan drama ramai-ramai.. mlut x reti nk bg kOmen jer.. then gelak2.. we having so much fun!!)

citer tu agak islamik.. jalan cerita itu bnr2 menyedarkan aku ttg suasana dunia skrg yg byk wanita yg hilg dara sblm berkahwin.. even org yg pakai tdg labuh pOwn leyh terjebak.. aku harap aku tidak terjebak dgn perkara sebegini kerana aku tahu iman aku hanyalah senipis kulit bwg.. aku harus memantapkan iman aku dri hari ke hari agr tidak mudh terpengaruh lebih2 lg aku dh x duduk kt tgb.. byk btOl cbrn dunia yg bakal aku hadapi..


always pray fOr my friends tOo.. hOpe Allah always prOtect them frOm maksiat..

____________________________________________________________________

tukar tOpik yg lebih personal.. :)

aku rasa aku neyh mudah jatuh hati kt org.. itu lah perkara yg aku amt takut sbnrnya.. (susah dOwh sbb ble ad feel mle r jd malu.. payah! berkawan dgn laki pOwn susah.. sng sgt cair.. sengal le..) ari neyh, aku jmpe seorg mamat yg sebaya dgn aku.. rupa dye skali pndg mcm Aliff Aziz.. (tp dye putih sikit dri Aliff Aziz) dye snyom ble tau ktOwg sebaya.. (comel gler dOwh ble dye snyOm.. i'm crazy over his smile!! haha) x dpt borak lama-lama dgn dye.. tp aku, harap aku dpt borak dgn dye lg.. hehe.. sugguh aku mmg berharap dpt sembg2 kosong n amik gmbr dgn dye.. (tp, mslhnye aku malu larh.. rasa takut sgt.. i just wanna be friends with him.. hmm) aku mmg sng jatuh hati tp org lain semua x tau.. aku suka smpan sendri.. :)


i'm in the mOOd fOr flirt.. hahahaha

4 comments:

  1. ayyo~, ckp je la kat bdak tu, jom amik gamba?/ kan senang,haha!!

    ReplyDelete
  2. Mira.
    i yakin, rezeki ayah u murah.
    insyallah..

    psl personal tu ann,
    u xmintak contact no dy?
    hehe,

    ReplyDelete
  3. weyh, baaqiy! ngko igt sng ke nk ckp amik gmbr.. mlu seyh.. mcm terhegeh-hegeh jer.. x nk ar..

    ReplyDelete
  4. insyallah.. :)

    psl prsOnal uw.. x smpt r nk mnta nO.. segan.. rase nye mcm x prnah mnta no laki.. plus, ad parents dye lak kt c2 usha ktOwg sembg.. malu larh

    ReplyDelete