life is like acting on the stage spontaneously. role play as ourselves IS the greatest challenge ever. trust yourself and follow your instinct. play the role happily and full of confident. defence your rights thus what is YOURS, will remains YOURS. LIVE LIFE TO THE FULLEST!

Followers

January 8, 2011

year



HAPPY NEW YEAR!
kaboom! ge
debabom!
*sila perasan kononya ada bunyi letupan sana sini ala-ala new year okayh! *
sengal

ameegha is soooooo last year, right? 2010 already past about half in the month of January yet she is just woke up from fantasy (laaaame, meegha! boooooo...... ) when she is about to post a new entry for 2011 like todayyy (yeah! today which is 8 Jan 2011. durhhh..) and wishing everyone to have a blast and bless 2011.

heyho!

no matter what others thought or predict about her, she can simply just shut her mouth, eyes, ear and HEART and act like nothing happens. nothing really bother her to live up in her life. so, get out of my way if your are about to mess with me. ok?! :D ( dia mmg hati stone. jgn marah dia sbb dia pon tak faham kenapa dia mesti begitu. P.E.A.C.E )

apesal aku cakap mcm ini, aku ponn tak faham. well, to get to know yourself closer is something that need a tons, tons, tons, tons of hardwork, effort and
sacrifice. (complicated, huh? so, take it easy, yaw! tak payah pening-pening nak fikir benda remeh macm itu.) chill! :D

___________________________________________________________________

itu hanya hasil kata-kata dan ucapan sebagai warm-up untuk ke matlamat sebenar penulisan aku pada kali ini. hahaha.

macam biasa, setiap kali hari minggu menjelma, soalan common ibu aku :

ibu : haaa. minggu neyh nak pergi mana plak?
aku : hehe. minggu neyh nak pergi ______________* (fill in the blank)

soalan yang di utarakan hampir sama je setiap minggu. tapi, jawapan yang di beri memang tak pernah sama setiap minggu. aishhh! merayau je keje aku
woo. lagi-lagi bermastautin kt Sarawak. memang nik
mat kebebasan melimpah ruah larhh. hahaha. (kebebasan : antara faktor aku refuse offer bapak aku yang suruh balik semenanjung untuk cuti mid sem. tiket flight mahal dOe untuk cuti CNY. baik aku amik duit tuhh beli baju ke, kasut ke, beg ke, tak ponn buat belanja makan sedap2. lagi untung! ummm..) kepala otak neyh kalau buat benda lagha mmg tiptop! hadoyh..

so, like i mentioned earlier, what i've been doing th
is week, huh? of course something that related to Sarawak larhh. :D


tadaaa!!!

SELAMAT DATANG KE KAMPUNG BUDAYA SARAWAK!
tolong lah percaya. i spent my saturday holiday for something like this! (no mall, okayh. it was an honour for me to do stuff like this. wakaka!) aku rasa sangat terharu dengan pencapaian yang memberansangkan ini. sebab, teori saya mudah sahaja : tiada mall, tiadalah pelaburan yang tak masuk akal (means, aku tak de ar membazir tak tentu pasal. jimat, babe!)

telling the truth, it was a trip organized by student's council. cakap pasal rombongan, teringat pulak rombongan sekolah dolu-dolu. nak join rombongan sekolah, mst kena minta kebenaran mak bapak dulu kannn. siap ada surat kebenaran lagi. tapi sekarang, tiada lagi istilah 'surat kebenaran parents'. "ko nak pegi, ko tulis nama sendiri. lepas tuh bayar larhh. *end of story*" hoho.
tak sangka pulak diri ini telah membesar lebih-lebih lagi 2011 dah mula menunjukkan taringnya.

bak kata member-member,
" another two years, and we'll get our key of freedom!"
*19 + 2 = 21. therefore, 21 = on your own*

he'ele.. tak pasal-pasal, aku dah melencong cerita pasal benda lain pulakk. jom kembali ke pangkal cerita.

Sarawak Cultural Village is a MUST visit place for visitors who come to Sarawak. local and foreign tourist can know each races had live on the Land of Hornbill. (tempat ini ala-ala taman mini Malaysia kt Ayer Keroh, Melaka tuhh. mmg ada thrill.)

just sharing some info about the fees :
adult : RM60
children : RM 30
group(student) : RM 15 *per person

ceywahh! promote lebih-lebih plakk ameegha neyh. :D
jom usha gambar plakk kerana di situlah penceritaan saya bermula...

on the bus *sinaran keimanan, kottt

arrived = excited

asasian :D

back

photoshoot

chekah, meegha,lala

others

sarapan

iban's swing
hati-hati, fareegha

sumpit

jambatan

hotstuff penan *seksa mata woo

main-main

making sagu

nanie dan syaira

exhausted

boys and girls

hujan

itu sahaja koleksi gambar yang ingin di kongsi. (hakikatnya, ada beratus lagi gambar dalam folder ini. tapiiiiiii......) aku rasa cukup setakat ini sahaja.

p/s : cuti mid sem, gua sudah ada plan yg baekkkk punyaa! kuang2~

p/s : my weakness: dah start menulis, tak reti plakk nak stop. ape jenis penyakit daaa..

No comments:

Post a Comment