life is like acting on the stage spontaneously. role play as ourselves IS the greatest challenge ever. trust yourself and follow your instinct. play the role happily and full of confident. defence your rights thus what is YOURS, will remains YOURS. LIVE LIFE TO THE FULLEST!

Followers

May 18, 2010

M.A.I.W.P

hari ini aku pegi intrview biasiswa baitulamal MAIWP (stand for Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan) aku x prepare sgt dOE. bce surat khabar sikit2 jer. (aku bce surat kahabar pon sebab nk tgk berita pasal piala Thomas, kes arwah aminulrasyid, kes liwat anuar ibrahim dan perkara yg pelik dan sensasi sahaja. psl dlm negara, politik mmg aku x amik tau) hasilnya, agak mengecewakan aku la jugak. malu seyh x dpt jwb. well, i'm applying for medicine in middle east.

aku x tau pon format intvw neyh mcm mana. tp, ghupenye, lebih kurg g intvw MARA/JPA je. (x pe larh. at least aku merasa g intvw post-spm even not intvw for MARA/JPA)

aku smpai kt bgnan PERKIM, Jln Ipoh, KL tepat jam 7.45 pg. aku naik lif pegi tgkt 11. ayah aku antO smpai lif shj. org len, dtg sekali dgn parents dOrg. x kisah larh. aku lg suka pergi sendiri. :)

aku tgk bdk2 dtg intvw dgn aku Alim bai. kebanyakannya, tudung labuh, pakai stOkin. well yg tudung x labuh pon, dOrg still pakai stOkin gak. aku je cm sempOi ( agaknye lahh. haha) x ramai pon calOn intvw. termasOk aku ad dlm 12 org ( 3 boys, 9 girls)

tunggu punya tunngu kul 10.55 aku punya turn (nk terlelap aku menunggu kt luar. sumpah, ngantOk gler. mOod cuak pon makin menurun)

aku x de r cuak sgt. but still, aku rasa x puas ati dgn intvw aku. mcm tergagap. nmpk sgt aku neyh menggelabah. ( padahal, intvw dlm bhs melayau jer. aku rasa better intvw dlm bhs inggeris sbb bhs melayu aku nmpak mcm kurg sOpan. bhs melayu yg sgt pasar.) intvwer mmg spOrting abes. serOnOk tp dOrg mmg larh sgt berpengetahuan luas. (jgn mimpi nk gOreng2) aku tau r, sbb aku mmg menggOreng abes r ditambah dgn serbuk ajinOmoto bg rasa sedap sket. tp still x sedap gak gOrengan aku sbb intvwer mcm buat muka pelik (kononya, x sedaap) bila aku saji dgn jwpn gorengan aku. hahahaah

tp, yg pasti dOrg nk cari kelainan. setiap sOalan yg dilOntarkan mst ad jwpn yg pelik dan bernas. overall, aku rasa x puas hati. bila dh keluar bilik baru idea mencurah- curah ke ladang gandum. cara aku ckp mmg gelabah gler pdhal dlm otak x gelabah mne pon, otak aku kosOng gler!

apa pOn, aku dh jwb dgn sehabis baik.(x de larh baik sgt. sbb sOklan sng pon aku x jwb. lalala~) aku menunggu selama 3 jam utk pertemuan temuduga dgn 3 orag panel lelaki dlm masa 15 mnt shj. :):

p/s : soalan intvw, aku post next entry. itu pOn klu aku igt sbb mata aku sgt capek. tidOr 4 jam mne ckOP. haha

No comments:

Post a Comment