life is like acting on the stage spontaneously. role play as ourselves IS the greatest challenge ever. trust yourself and follow your instinct. play the role happily and full of confident. defence your rights thus what is YOURS, will remains YOURS. LIVE LIFE TO THE FULLEST!

Followers

September 15, 2010

ghaya untuk bergaya






tajuk entri kali ini terasa mcm over plak. bjet mcm model plak. ceywahhh! :D (well, mmg aku neyh ske wat tajuk entri over. dh nama pon amira zakaria enn. haha. just deal with it) hehe.

makin meningkat dewasa, ghaya pon rasa dh x berseri mcm zaman dolu-dolu. zmn kanak2 ribena dulu, time hari raya mst dh mind set nk kutip duet raya banyak-banyak. best gak ad feel mcm tuhh. berlumba2 g ghaya rumah jiran sebelah, tok yg dok ghuma hujOng kg pon sanggup pergi walaupon terpaksa melintasi kubur dulu. (budak2 punya hal takut benOR) pastu, gi masuk balik beraya ghuma jiran td smbil wat muka seposen xtau malu. pusngi satu kg mcm kg tuh mak bapak sendri dh cop nama sbg pemilik. lebih2 lagi, bila dh ghaya kt kg dah boleyh anggap satu kg tuhh dh mcm sedara. so, suka ati mak bapak tiri jer serbu ghuma pakcik, makcik, atok, nenek, moyang, opah san sewaktu dgnnya sbb nk beraya supaya dapat duit raya. haha.itu cerita zaman hingusan.

zaman kalut nk bercnta monyet, (yakni, sejak dua tahun lepas) ghaya bg aku adalah waktu cuti sekolah yg paling mewahh dlm hidup sbb leyh dpt extra money dari my official sugar daddy, Mr, Zack (a.k.a bapak aku larhhh. beliau mmg suruh shopping sendiri baju raya yg lawa2. apa lagi, mmg shopping selagi termampu. maklumlahh, shoping sakan setahun sekali sebab ghaya pon setahun sekali. hoho. okayyh, aku nk smbg lg definisi raya era2 zm nk amik spm : iaitu hnyalah sekadar jalan2 keliling kg bersalaman dan berkenalan dgn sedara mara and makan sedap2. mmg hampehh anak dara zakaria neyhh. (again, klu u x suka i kisahh apa. :D)

semenjak aku dah abis sekolah dan smbg belajar di UNIMAS, aku dh mula belajar erti ber'pesen' kihkih. member2 Cullen aku mmg bestt. memasing konfem ad idea sendiri nk melawa di hari lebaran. so, aku pn x nk kalah. haha. sempoi babe! haha.
aku mmg semangat giler raya tahun neyhh g shoppng ghaya, berimaginasi nk pakai baju ape, warna tema pastuhh baju kena matching dgn shawl ape. style tudung mcm mana nk pakai. haha, mmg G.I.L.A! so, buat julung kali nya, aku memasang motto raya aku tahun neyhh : GHAYA UNTUK BERGAYA! :D

baju raya aku x byk pon, cukup larhh sekadar 3 pasang. (klu boleyhh, mmg nk beli lg. tp, parents aku ckp ktorg just raya kt melaka only 3 days) 3 pasang baju mmg dh lebih dari cukup. (hakikatnya, mmg ad lg bju x pakai. well, x tau nk raya ghuma sape dahh. simpan dlm wardrobe gamaknyer)

well, 1st day raya baju kurung (nenek aku yg tempah. aku x pernah tgk bju tuhh untill 1 syawal. shawl tuhh aku men agak2 jer beli nseb baik masOk gila dgn baju tuhh. )

2nd day, bju biru bunga2. (beli kat samarahan. cuba r teka kt kedai ape. hehe.)

3rd : bju kotak2 with syria and shawl. (sgt suka baju neyhh. selesa di pakai.)

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua sahabat2 yg aku sayangi


p/s : haha. entri neyhh mmg mcm masuk bakul angkat sendiri bunyi nyer. haha. sj jer aku update bnda alah neyhh sbg kenang kenangan. adios!

1 comment: